روزنامه "شرق" روگردان از آموزش و پرورش

                             

                                                   مهدی بهلولی

من روزانه به چند روزنامه- و به ویژه صفحه های اجتماعی آنها در اینترنت- سر می زنم. البته صفحه های دیگری هم هستند که کمابیش دنبال می کنم. روزنامه هایی که این روزها،تقریبا همیشه نگاه می کنم،آرمان، شهروند، اعتماد و شرق هستند. برای دوستانی که شاید اطلاع نداشته باشند بگویم که آموزش و پرورش در بیشتر روزنامه های کنونی ایران،مربوط به صفحه اجتماعی یا جامعه است و این بخش و صفحه ها، خبرهای آن را پوشش می دهند.

 به نظرم،می توان گفت که بجز روزنامه شرق،سه روزنامه دیگری که در بالا نام بردم توجه خوبی به آموزش و پرورش دارند و هم در انتشار خبر و هم انتشار یادداشت توجه شان به آموزش و پرورش مشهود است. یعنی دست کم در هر هفته و یا دوهفته یک یا چند خبر و یادداشت درباره ی آموزش و پرورش منتشر می کنند. حالا یکی کمی بیشتر و یکی کمی کمتر،اما به هر رو،آموزش و پرورش را در دستور کار خود دارند.  

 اما در این میان،رفتار روزنامه شرق- به ویژه پس از توقف موقت آخرین بارش و آغاز دوباره اش- به راستی که پرسش برانگیز است. تا جایی که من به یاد دارم از 12 دوازده اردیبهشت و روز معلم امسال،که از چند نفر از افراد شناخته شده،دو سه تا مطلب درباره ی آموزش و پرورش منتشر کرد تاکنون،که پیرامون 70 روز از آن می گذرد،هیچ گزارش یا مطلب تحلیلی بلند و کوتاهی درباره ی رخدادهای آموزش و پرورش منتشر نکرده است و خبرهای آموزش و پرورش را هم چندان پوشش نمی دهد. من دقیق دلیل این کار را نمی دانم اما هم اکنون در ذهن من، روزنامه شرق،به یکی از نمادهای فرهنگی جریان روگردان از آموزش و پرورش تبدیل شده است. جریانی که در فرآیند پیشرفت و توسعه کشور،برای آموزش و پرورش،جایگاه و ارزش چندانی قائل نیست.       

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد