درباره ی آموزش جهانی

 

چند روز پیش،دوست و همکار گرامی مان محمد تقی سبزواری،بر تارنگار خویش،برگردان متن کوتاهی را گذاشت از EI،که بر تارنمای این فدراسیون اتحادیه های آموزگاران جهان می باشد. ضمن سپاسگزاری از ایشان بابت زحمتی که کشیدند،باید بگویم که به نظرم ترجمه ی منتشر شده، دقیق و گویا نیست. در زیر متن انگلیسی،برگردان سبزواری و برگردانی از من را می توانید بخوانید و بسنجید :

About Education International

Education International represents organisations of teachers and other education employees across the globe.

It is the world’s largest federation of unions, representing thirty million education employees in about four hundred organisations in one hundred and seventy countries and territories, across the globe. Education International unites all teachers and education employees.

Education International promotes the principle that quality education, funded publicly, should be available to every student in every country .

Education International  promotes and represents the interests of teachers and other education employees on the international level.

Education International assists the development of independent democratic organisations to represent teachers and other education employees and builds solidarity and cooperation between them.

Education International advocates for equity in society. It combats racism and xenophobia. It challenges discrimination on the grounds of gender, sexual orientation, socio-economic status, and racial or ethnic origin or characteristics.

Education International works with other global federations of unions and other kindred organisations to promote and achieve solidarity.


Education International is the voice for education employees across the globe.

We promote

quality education

We promote

the interests of teachers and other education employees.

We promote

equity in society

برگردان : محمد تقی سبزواری

آموزش بین الملل یکی از نهادهای آموزشی است که در سطح جهان به پی گیری امور صنفی و آموزشی می پردازد.

آموزش بین الملل نماینده تشکیلات صنفی و غیر سیاسی معلمان و کارکنان حوزه آموزش و پرورش در سراسر جهان است.

آموزش بین الملل بعنوان بزرگترین اتحادیه در جهان، نمایندگی نزدیک به سی میلیون معلم و چهار صد تشکیلات صنفی در یکصد و هفتاد کشور جهان را بر عهده دارد. این سازمان همچنین با کلیه معلمان و کارکنان آموزش اظهار همبستگی می کند و در بردارندۀ خواسته های آنان می باشد.


آموزش بین الملل مروج و پشتیبان اصل سرمایه گذاری عمومی برای گسترش کیفیت آموزش برای دانش آموزش در کلیه کشورها می باشد.


آموزش بین الملل مروج و نماینده منافع معلمان و کارکنان آموزش و پرورش در سطح جهانی است.


آموزش بین الملل با کمک کردن به معلمان و کارکنان آموزش و پرورش و اتحاد و تشریک مساعی بین آنها، سعی در توسعه تشکیلات دموکراتیک و مستقل را دارد.


آموزش بین الملل حامی تساوی حقوق افراد جامعه است. آموزش بین الملل همچنین با نژاد پرستی و تجاوز به حقوق دیگران مبارزه می کند. آموزش بین الملل با تبعیضات جنسیتی، گرایش های گرایش های جنسی، وضعیت اقتصادی و اجتماعی، نژادی و قوم، مخالفت و آن را به هر شکل ممکن محکوم می کند.


آموزش بین الملل با دیگر اتحادیه های جهانی کارگری و سازمان های وابسته به منظور ترویج و ارتقاء جایگاه آنان و دستیابی به همبستگی همکاری می کند.


شعار آموزش بین الملل:


آموزش بین الملل  

زبان گویای 

 کارکنان آموزش و پرورش در تمامی جهان است.


ما خواستار ارتقاء کیفی آموزش و پرورش هستیم.


ما خواستار ارتقاء منافع معلمان و کارمندان آموزش و پرورش هستیم


ما خواستار مساوات در جامعه هستیم


برگردان : مهدی بهلولی

 آموزش جهانی،نمایندگی سازمان های آموزگاران و دیگر کارکنان آموزش و پرورش سراسر جهان را بر عهده دارد.  بزرگ ترین فدراسیون اتحادیه های جهان است که سی میلیون از کارکنان آموزش و پرورش،در  نزدیک به چهارصد سازمان و در یکصد و هفتاد کشور و منطقه سراسر جهان را نمایندگی می نماید. آموزش جهانی،همه ی آموزگاران و کارکنان آموزش و پرورش را همبسته می سازد.

• آموزش جهانی،از این اصل پشتیبانی می کند که آموزش کیفی،که از سوی دولت تآمین بودجه می شود،بایستی در دسترس همه دانش آموزان همه ی کشورها باشد. 

• آموزش جهانی،منافع آموزگاران و دیگر کارکنان آموزشی را در سطحی جهانی پشتیبانی و نمایندگی می نماید.

• آموزش جهانی،به رشد سازمان های دموکراتیک مستقل یاری می رساند تا آموزگاران و دیگر کارکنان آموزش و پرورش را نمایندگی کنند و همبستگی و همکاری میان آنها را بنیاد گذارند.

• آموزش جهانی از عدالت در جامعه هواداری می کند. با نژاد پرستی و بیگانه هراسی،می ستیزد. با تبعیض بر پایه ی جنسیت،گرایش جنسی،موقعیت های اجتماعی- اقتصادی،و خاستگاه یا ویژگی های نژادی یا قومی،مبارزه می نماید.

• آموزش جهانی،برای پشتیبانی از همبستگی و رسیدن به آن،با دیگر فدراسیون های جهانی اتحادیه ها و دیگر سازمان های خویشاوند،کار می کند.

آموزش جهانی،صدای کارکنان آموزش و پرورش است در سراسر جهان.

ما از آموزش کیفی،پشتیبانی می کنیم. ما از منافع آموزگاران و دیگر کارکنان آموزش و پرورش پشتیبانی می کنیم. ما از عدالت در جامعه،پشتیبانی می کنیم.

  

نظرات 2 + ارسال نظر
مهدی بهلولی چهارشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 01:11 ق.ظ

من- نه از سر این ترجمه ی سبزواری- فکر می کنم یک ای آی ایرانی داریم و یک ای آی جهانی!!
ای آی ایرانی،در هر سخن و جمله اش هر جوری شده تشکل صنفی و غیرسیاسی را باید بیاورد،اگر هم در متن اصلی نبود،اضافه می کند! (همانند کار سبزواری در همین ترجمه) آی ایرانی،ای آی بسته ای است - در خود فرورفته و بریده از جهان و جامعه- اما ای آی جهانی گشوده است و در گستره ی سخن و اندیشه اش،مفاهیم بسیار یافت می شود.
ای آی ایرانی نمی تواند بگوید : "آموزگاران برای برابری جنسیتی" از این رو آن را تحریف می کند و می گوید : "برابری جنسیتی برای آموزگاران" (کاری که سال گذشته،برخی با شعار روز جهانی آموزگار کردند). اما ای آی جهانی می گوید و واهمه ای هم از سیاسی بودن و غیرصنفی بودن و ... ندارد.

نانموده های مدرسه چهارشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 10:40 ب.ظ

با سلام
از توجه تان به ترجمه سپاسگزارم. برای من مفهوم نیست. تا حدی که من اطلاع دارم آی ای جهانی بر سیاسی بودن فعالیت ها تأکید دارد بهمین دلیل من بر این موضوع تاکید داشتم.
صحبت برای بعد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد