آخه چرا مطهری رو گذاشتی ارشاد؟

 

آید‌ین سیارسریع / روزنامه قانون،2 تیر 92

 روزی یک فعال سیاسی، فرهنگی، هنری همین طور برای خودش در خیابان حوالی خانه حسن روحانی اینا گشت و گذار می‌کرد که ناگهان یک شایعه از فاصله نزدیک شلیک شد به مغزش:

- نکنه حسن روحانی، علی مطهری رو بکنه وزیر فرهنگ و ارشاد.

و خودش به خودش جواب داد: نه بابا ... مطهری که اصلاح‌طلب نیست.

خیالش تا حدودی راحت شد، کمی‌جلوتر رفت، تردید دوباره بر او غالب گشت!

- دولت تدبیر و امید که اصلا اصلاح‌طلب نیست، پس چرا نباید علی مطهری رو بذاره تو وزارت فرهنگ و ارشاد؟

جواب داد: مطمئنا حسن روحانی تحت فشار افکار عمومی‌اصلاح‌طلبانه، علی مطهری رو وزیر فرهنگ و ارشاد نمی‌کنه. نه ... امکان نداره.

- میگم نکنه حسن روحانی لابی بازیش گل کنه و برای این که چینی نازک تنهایی اصولگراها نشکنه مطهری رو بکنه وزیر فرهنگ و ارشاد؟

- نه بابا نمی‌کنه!

- شاید بکنه. اگه بکنه ...

- نمی‌کنه.

- اگه کرد؟

- می‌کنه! منصوب می‌کنه! می‌دونستم! ای وااای... وا مصیبتا ... وا مردما ... مطهری میشه وزیر فرهنگ و ارشاد. فیلم‌ها به محاق توقیف میره، بچه‌هامون تو مقطع راهنمایی ازدواج می‌کنن، دانشگاه‌های بدون جنسیتی تاسیس میشه، مردها تو تابستون مجبور میشن خرقه پشمینه تن کنن، هممون می‌میریم از گرما... خدایا خودت به داد ما برس!

تو همین فکرها بود که رسید جلوی خانه حسن روحانی. روحانی در را باز کرد، فعال سیاسی، فرهنگی، هنری برافروخته و عصبانی در حالی که خودش را می‌زد شروع کرد به داد و بیداد:

- ای چیزهای غیرقابل چاپ! ای مزدور! ای موز نزدیک! یعنی هیچ گزینه بهتری نبود؟ علی مطهری؟ آخه مطهری؟ جان من مطهری؟ چطور دلت اومد با اصحاب فرهنگ و هنر چنین کنی؟ هولوکاست می‌کردی بهتر بود خب! مگه ازت چی می‌خواستیم؟ چرا این کارو کردی؟

روحانی: برادر آروم باش! چی شده؟ حالت خوبه؟ زنگ بزنم اورژانس؟

- دیگه چی می‌خواستی بشه؟ مطهری رو کردی وزیر فرهنگ و ارشاد! برو رای منو پس بیار!

- آخه هنوز که هیچی ...

- با من بحث نکن! برو رای منو بیار!

- رای‌تون کجاست؟

- چی؟

- رای‌تون کجاست؟ تو صندوقه؟

- هه ! تو چه ساده‌ای! فکر کردی من رای دادم؟ نه آقاااا... من تا حالا نه رای دادم و نه میدم!

(روحانی هنگ می‌کند)

- اصلا لیاقت اونایی که رای دادن همین علی مطهریه! نتونستی مطالبات منو پیگیری کنی روحانی! خدا مطالباتت رو پیگیری نکنه ایشالا!

نکته علمی ‌بی‌ربط: محققان به تازگی دریافته‌اند صبر و تحمل موجب طول عمر، کاهش وزن، افزایش کلسیم و از بین بردن چین و چروک‌های صورت می‌شود. به جای استفاده از کرم حلزون و داد و بیداد کمی‌صبور باشیم. هم اکنون باقی نصیحت‌ها را همکارم شجاعی‌مهر به سمع و نظرتان می‌رساند ...

http://ghanoondaily.ir/Default.aspx?NPN_Id=178&pageno=12

(توضیح از بهلولی : دیروز روزنامه ی شرق نوشت که گویا علی مطهری،برای وزارت آموزش و پرورش و یا ارشاد درنظرگرفته شده است. کاش نویسنده ی طنز بالا،اشاره ای به آموزش و پرورش هم می داشت. من فکر می کنم علی مطهری گزینه ی خوبی برای آموزش و پرورش نباشد. منتظریم تا در روزهای آینده،اعتبار این گمانه زنی ها روشن شود،آنگاه بهتر می توان به نقد آنها پرداخت.) (۰)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد