بژی کوبانی


 من امروز در گردهمایی روبروی دفتر سازمان ملل در تهران، شرکت کردم. این گردهمایی در پشتیبانی از کوبانی و در اعتراض به جنایت و آدمکشی هایی داعش در این شهر برگزار گردید.

ده دقیقه به چهار بعدازظهر رسیدم. چیزی نزدیک به دویست تن جمع بودند. اما کم کم زیادتر شدند و به نظرم هزار تا دو هزار تن شدیم. پس از یک ساعت گردهمایی،راهپیمایی هم انجام گرفت. نیروی انتظامی هم حضور داشت و تا ساعت نزدیک به شش که من بودم،خوشبختانه برخوردی میان راهپیمایی کنندگان و نیروی انتظامی رخ نداد. یکی از نمایندگان گذشته استان کردستان در مجلس- که نفهمیدم که بود- سخنرانی کرد. از میان افرادی که من شناختم می توانم به احسان هوشمند اشاره کنم که در آنجا بود اما سخنرانی نکرد. بیانیه ای هم خوانده شد که در آن به رفتار نامسئولانه دولت ترکیه و دیگر تماشاگران این جنایت ها اعتراض گردید.

شعارهای زیادی هم داده شد. بر دست حاضران هم برگه های زیادی بود که بر روی آنها شعار نوشته شده بود. دو تا از شعارهای پرهوادار – که همگی با صدای بلندتر آن را فریاد می زدند- یکی " بژی کوبانی" بود به معنای "زنده باد کوبانی" و یکی هم "مرگ بر حکومت فاشیستی ترکیه". شماری دیگر از شعارها- که فریاد می شد و یا بر روی برگه ها نوشته شده بود-  را می توانید در زیر بخوانید:

داعش جنایت می کند / ترکیه حمایت می کند

داعش جنایت می کند / un حمایت می کند

داعش،ترکیه / کوبانی تنها نیست

اردوغان حیا کن / داعش را رها کن

دولت روحانی / حمایت از کوبانی

سعودی حیا کن / داعش را رها کن

کردستان، گورستان فاشیست است

بژی pkk

نود سال جنایت / ترکیه خجالت

بژی ایران / بژی کوبانی

دفاع از کرد / دفاع از شرف ایران است

اکتبر کوبانی / پاییز پدرسالار بارزانی

ما همه کوبانی هستیم

 کوبانی را نجات دهید

کوبانی تنها نیست

پس کو حقوق بشر؟!!

برای دیدن تصویر و فیلم این گردهمایی می توانید به پیوندهای زیر بروید :

http://www.tadbirkhabar.com/pictures/65009

http://www.tadbirkhabar.com/news/political/65010

 


   

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد