دولت تدبیر و امید و بیمه طلایی فرهنگیان

مهدی بهلولی،مهمان ستون سخن روز تارنمای کانون صنفی معلمان ایران

اگر کسی ادعا کند که چهار سال ریاست حاجی بابایی بر آموزش و پرورش دولت دهم،یکی از دوره های چیرگی کامل شعار و تبلیغات بر واقعیت های آموزش و پرورش بود،بی گمان،سخنی به گزاف نگفته است. تا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش بود هر روز منتظر بودیم تا خبری از یک دگرگونی بنیادین و حتی انقلاب دیگر در آموزش و پرورش بشنویم. یک روز بحث 3-3-6 و شش ساله شدن دبستان بود و روز بعد بحث تعطیلی پنجشنبه ها. یک بار گفتند پیش دبستانی باید به زیر نظر آموزش و پرورش بیاید،کسری بودجه که به میان آمد،گفتند پیش دبستانی به ما ربطی ندارد و باید زیر نظر بهزیستی باشد. یک روز برای انتخابات مجلس،آمدند و با عنوان حق بدی آب و هوا برای فرهنگیان شهرستان،در یک ماه سه بار حکم کارگزینی جدید زدند و از صد و بیست هزار تومان به بالا،به حقوق آنها افزودند،چندی پس از آن که انتخابات مجلس برگزار شد اما،به یک باره آب و هوا در سراسر ایران خوب شد و بدی آن از حقوق فرهنگیان کسر گردید و به عنوان اضافه حقوق سالانه در نظر گرفته شد! آمدند در یک مدرسه بیست کلاسی،اتاقی را رنگی زدند و رایانه ای قدیمی گذاشتند و اعلام کردند مدرسه هوشمند شده است و بدین گونه در هر سال - و البته با پول مردم- سالی هفت هزار مدرسه را "هوشمند" کردند.  و البته نمونه های دیگر از کارهای شتاب زده و شعاری آموزش و پرورش دولت دهم بسیار است.

از دید این نگارنده،آموزش و پرورش در دوران حاجی بابایی،سخت اسیر ظاهرسازی و سطحی نگری شد و زیان های زیادی دید. اما در این میان،تنها و تنها،کاری که حاجی بابایی کرد و به درد بخور بود،راه اندازی بیمه طلایی فرهنگیان بود. گرچه کاستی هایی داشت اما توانست رضایت بیشتر فرهنگیان را جلب کند. اما با دگرگونی دولت، و در حالی که انتظار می رفت دولت یازدهم و فرادستان آن به آموزش و پرورش اهمیت بیشتری دهند،شوربختانه همین یک کار به دردبخور حاجی بابایی هم خراب گردید! قرارداد سال 93 آموزش و پرورش با بیمه آتیه سازان حافظ،نسبت با قرارداد سال های گذشته آموزش و پرورش با بیمه ایران،از توان کمتری برخوردار است و می توان گفت قراردادی است به مراتب ضعیف تر. سقف مبلغ بستری در بیمارستان،به هشت میلیون تومان کاهش یافته است،هیچ داروخانه ای با این بیمه طلایی قرارداد ندارد،شمار درمانگاه هایی که با این بیمه قرارداد دارند کمتر از بیمه ایران اند،دندانپزشکی به جای افزایش مبلغ،سراسر،حذف شده است، و برخی کم و کاستی های دیگر این قرارداد نسبت به قراردادهای سال های گذشته.

 هم اکنون از گوشه و کنار و از زبان فرهنگیان بسیاری،گلایه های فرهنگیان از این بیمه دارد شنیده و بلندتر می شود. دولت یازدهم تا دیر نشده بهتر است فکری به حال بیمه طلایی فرهنگیان بکند. بسا که بیمه طلایی فرهنگیان،امید فرهنگیان به دولت تدبیر و امید را، روز به روز کم رنگ تر نماید.    

http://moaleman.org/   

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد